Kutyasétáltató szolgáltatás, mely térképek és GPS segítségével tájékoztatja a gazdit.

A Swifto egy kutyasétáltató szolgáltatás Manhattanben, melynek köszönhetően GPS és mobilapplikáció segítségével követhető nyomon a kutyasétáltatás.

A kutyák és az emberek évezredek óta sétálnak együtt, de csak az elmúlt pár évben lépett be a technológia ebbe a képbe. A Swifto tapasztalt kutyasétáltatókból álló csapata éjjel-nappal bármikor elviszi sétálni a kutyákat Manhattanben. Minthogy a hagyományos kutyasétáltató szolgáltatások esetében a bizalmon alapszik, hogy a megbeszélt séta megtörténik-e, a Swifto ügyfelei virtuálisan követhetik a sétát. Egy GPS alapú mobilapplikáció segítségével a kutyasétáltató szöveges üzenetben tájékoztatja a gazdit a séta megkezdéséről.

A sétát így a gazdi élőben követheti egy térképen, a megtett távolságot, az eltelt időt, és az aktuális helyzetet. A sétáltató akkor is jelez a gazdinak, ha a kutyus éppen könnyít magán. A séta végeztével a sétáltató küld még egy üzenetet a gazdinak, a séta összegzésével. A szolgáltatás 20 dollárba kerül sétáltatásonkánt, húsz feletti rendelés esetén azonban kedvezményt adnak.

A mobil technológia már az élet számtalan területére vetett új fényt, miért ne vethetne a házikedvencekére is?

Gazdik, ti mit szóltok az ötlethez? Lépj be és oszd meg velünk véleményedet.
(www.springwise.com)

Megosztás itt:
bezár

Csevegés

trnd-partnerek véleménye

2012.06.21 - 11:58
sziszmok-tól/től

Szerintem az tartson kutyát akinek van rá ideje, engem annyira nem villanyoz fel ez a szolgáltatás.

2012.06.21 - 12:14
renata23-tól/től

Akinek van kutyája és vállalta a felelősséget az vigye el maga sétálni…

2012.06.21 - 12:26
etelka74-tól/től

Kutya csak kertbe, kertes házba való, mivel a mozgást biztosítani kell számára (a séta, a sétáltatás kevés). A kutyatartás felelősséggel jár és időigényes is. Az tartson kutyát és bármilyen állatot, akinek van ideje, pénze rá és szereti is az állatokat. Ez az ötlet nagyon távol áll tőlem!

2012.06.21 - 12:47
izarapolti-tól/től

messzemenően egyetértek az etelka74 felhasználóval :)

2012.06.21 - 12:49
Dalmica-tól/től

Akinek erre a szolgáltatásra igénye van, az inkább tartson játékkutyát. Hátborzongató, hogy mennyire gépies lett minden. Pár év múlva mindenki kövér és lusta lesz, mert a gépek mindent elvégeznek helyettünk, vagy más. Egyébként nincsen bajom a technológiával, az újítással, csak senkire és semmire nem bíznám azt, akit szeretek.

2012.06.21 - 13:40
zsuzsi88-tól/től

Kutyagazdiként jó ötletnek tartom, ha éppen nyaralni megyek vagy olyan helyre ahova a kutyust nem tudom magammal vinni, vagy éppen meg szeretném kímélni az utazási tortúrától.
Az ár viszont borsos. Ezzel az erővel ilyen esetben egy barátot is meg lehet kérni aki vigyáz rá és ismerve az illetőt tudom hogy jó kezekben van a kutyusom. :)

2012.06.21 - 14:03
986terezia-tól/től

kutyagzdiként nagyon jó ötletnek tartom mert néha olyan helyre megyek ,ahová nemtudom magammal vinni a házi kedvencemet vagy megkimélem az utazásttól.
Az ára szerintem drága igy a szomszédokadt kérem meg hogy vigyázzanak rá . Még jobb kezekben van a kiskedvencem.

2012.06.21 - 16:05
Kitecs-tól/től

Nem hiszem hogy ez igazán okos megoldás, aki kutyát vállal az legyen annyira következetes hogy az együtt töltött idő is rá tudja szánni az új családtagra, ne csak anyagilag tudja felvállalni. Az előttem hozzászólók megemlitették hogy ha nincsennek otthon akkor jó ötlet lehet ellenőrizni azt akire az állatot bízták, a véleményem az hogy olyan emberre bízzák akit már nem kell ellenőrizgetniük.

2012.06.21 - 20:24
ormika-tól/től

A kutyával törődni kell, és ebbe beletartózik a séta is

2012.06.21 - 21:27
Iren1-tól/től

Mindenből üzletet csinálunk?
Ilyen alapon gyereket, esetleg nagymamát is sétáltathatunk! Brrrr! Szerintem házikedvencünket se adjuk ki bérbe,mint ahogy családunk tagjait sem.

2012.06.21 - 22:15
bettus88-tól/től

Egyet értek az előttem szólókkal, én is inkább saját magam vinném el. vagy ha olyan házban lakok, akkor a legjobb neki a kert.
Nekem az is eszembe jutott, hogy miért is bízzák másra a dolgot? Nem érnek rá, mert esetleg dolgoznak, de akkor hogyan van idejük nézegetni, hogy mi történik éppen? Nyílván egy üzleti út más, utazás közben még rendben van, de egy tárgyalás közepén?

2012.06.22 - 6:58
degu-tól/től

Hát, én cica-gazdi vagyok… Ha több napra elutazom, akkor a családtagjaim (gyermekeim, párom, anyukám) felügyeli a “jószágot”. Nem járunk le sétálni; a lépcsőház és a padlástér a területe a cicusnak a lakással együtt, ezt tanulta meg. Akik vigyáznak rá, azokat ismeri, elfogadja; idegenekkel nagyon gyanakvó: nem is tudom, hogyan fogadna el ilyen lehetőséget: szetm sehogy!

2012.06.22 - 11:06
tatarkata48-tól/től

Én mint kutyatartó,nem is értem hogy miért tart az olyan ember kutyust akinél nem ,családtagként,van jelen az állatka?!Ezáltal részt vesz a család életében,amiben beletartozik a sétáltatás is,amely személyes,összetartó program a sétáltató családtag és az Eb között.

2012.06.22 - 12:22
herczegdora-tól/től

Én sem nagyon értek egyet a lepasszolom a kutyát egy sétáltatónak dologgal, a gazdi igenis törődjön a kutyájával rendesen. Mindamellett ez a szolgáltatás hasznos lehet olyankor mikor nem tudunk a kis kedvencünkhöz hazaszaladni egy sétáltatásra. Látok benne fantáziát.

2012.06.22 - 13:56
Shiraz-tól/től

Sziasztok! Amerika a lehetőségek hazája :) Onnan sok fölösleges szokás ered. Mindenből pénzt lehet csinálni és meg is teszik. Talán trendi is ezt a szolgáltatást igénybe venni. Ma már bevett szokás mindent és mindenkit szitterre bízni. Nem rossz ötlet,bár talán túlzó kissé a mindenre kiterjedő elszámoltatás.Én itthon így, ebben a formában nem alkalmaznám.

2012.06.22 - 13:58
Shiraz-tól/től

Ui: diákmunkának,kiegészítő kereseti lehetőségnek viszont kitűnő lehet :)

2012.06.22 - 16:05
katicalany-tól/től

Igen szerintem is ez “Amerikás” szolgáltatás.Azon a véleményen vagyok,hogy aki kutyát tart ,annak legyen ideje vele foglalkozni.Ne másra bízza a sétáltatást.

2012.06.22 - 19:11
Rita71-tól/től

Jó ötlet!
Lehetnek olyan élethelyzetek amikor a gazdi nem teheti meg a sétáltatást,de ezen szolgáltatással biztos lehet benne,hogy megvolt a napi kötelező kör,”ugyanúgy “,mintha ő is vele lett volna.

2012.06.22 - 19:49
levendula79-tól/től

Szerintem a kutyának a gazdája mellet a helye számtalan probléma akadhat séta közben. A kutya piszkitásról is tájékoztat a készülék, hogy a gazdi hol tudja össze szedni ? ( már bocsánat) Akinek nincs ideje az ne tarcson állatot. Hiszen minden állat igényli a szeretgetést akkor erre sincs idő. Nekem nem tetszik ez az ötlet.

2012.06.22 - 20:00
gytimcsi81-tól/től

Nálunk kertes házba van a kutya, nincs szükség ilyen szolgáltásra. Igazából osztom a többiek véleményét, hogy akinek nincs ideje a kutyára, az ne vállalja tartását.

2012.06.22 - 21:57
erzsin-tól/től

sziasztok,
na ez az a kütyü,ami egyáltalán nem nyerte el a tetszésemet. Valóban, ha az ember kutyatartásra vállalkozik, akkor gondoskodjon az állatról, és ebbe a sétáltatás is beletartozik. Ámbár tényleg létezhet olyan élethelyzet, pl. betegség ami arra kényszeríthet valakit, hgy igénybe vegye ezt a szolgáltatást.
Nekem nincs kutyám,- belvárosi emeletes házban lakom- de ha lenne is az ár nem biztos, hogy számomra megfizethető lenne.

2012.06.23 - 6:35
Gaia35-tól/től

Sziasztok.
Szerintem nem rossz ötlet.Előfordulhat tényleg olyan helyzet,hogy az ember nem tudja megoldani a kutyus sétáltatását.(utazás,kórház,betegség).Akinek nincs más segítsége annak szerintem tökéletes ez a szolgáltatás.Az ár pedig nem a mi pénztárcánkhoz van mérve.
Mondjuk szerintem ezt a szolgáltatást legfőképp a felső tízezer veszi igénybe.

2012.06.23 - 12:13
zoemagdi-tól/től

Sziasztok! Én biztos nem venném igénybe ezt a szolgáltatást! A kutyusom a családom tagja, kell hogy időm legyen rá, ahogy a többi családtagra is ! A gyermekemet is én viszem a játszótérre, kirándulni, fagyizni, nem bízom másra! Utazás, kórház? Hmm. Biztos van aki vigyáz ez idő alatt is a házikedvencre. A gyermekeinket sem adjuk megőrzőbe ilyenkor igaz?

2012.06.23 - 16:50
magnolie-tól/től

Én mát régóta nem tudok gazdi lenni, önkéntesként társaimmal napi sétára indulok A Rex Alapítvány kutyusaival.Ma annyian voltunk, szemem-szám majdnem tátva maradt a csodálkozástól, rengeteg fiatal, a recepción is éppen angol nyelvet beszélők töltötték ki az önlénetesek belépőnyilatkozatát. Az erdőben is felfigyeltem az angolra, ‘good boy’, -hangzott a dicséret egy fiatal hölgy szájából, a másik is mondott valamit, ízt is angolul. Én sem tudtam eddig,hogy ennyien vagyunk, akik ezt szeretetből és nem fizetség fejében tesszük.Manhattanben talán több gazdag megengedheti magának, hogy kutyát tartson, de idejük nincs rá, hogy sétáljanak állítólagos kedvenceikkel. s az ott AMERIKA, a lehetőségek hazája, mindig is divatot csinált.Félek, hogy Európa is átveszi majd ezt s akkor?!Akkor majd divatból egyesek megfizetik a szolgáltatást, mi meg tovább tesszük,amit eddig is tettünk, nekem csak ennyi jutott eszembe erről.Jobb szeretném, ha nem gépiesedne el annyira a világ, de nem én irányítom.Mindenki tegye a dolgát, s ha van, kit boldoggá tesz, akkor támogassa a technikát.Én jobban szeretem megfigyelni és simogatni őket.

2012.06.23 - 17:25
brekus-tól/től

Én látok benne realitást is és perspektívát is. Nyilván, aki megoldhatja, megoldja másként. De azt gondolom, vannak esetek, amikor jól jöhet egy ilyen lehetőség. Biztos vagyok benne, hogy van, akiken segít egy ilyen opció, ha nem is feltétlenül rendszeren, alkalmanként bizonyosan. Az ár valóban magasnak tűnhet, de oly sok mindenre kiadnak az emberek ennél több pénzt is, szóval..
Nem ítélem el, de nem is minden esetben üdvözítem. Egyszerűen helyt adok neki.

2012.06.23 - 21:36
Owen_Cica-tól/től

Inkább arra figyelmeztessen, h szedje össze a kakit, v h lépjen arrébb, m rossz helyen akarja pisiltetni/kakiltatni (pl.: játszótér kerítésénél, mellett)!!!

2012.06.23 - 22:00
amina2012-tól/től

Én ha valakinek odaadnám akutyámat,valószinűleg megbiznék benne,hogy sétáltatja és ha kell futtatja is.Szerintem otthonról nézegetni elég fura dolog,akkor inkább sétálok én is.De vannak helyzetek amikor biztos jó lehet ez az új találmány. :)

2012.06.24 - 6:19
kolbab-tól/től

Én nagy állatbarát vagyok, de gyerekek hol a bizalom a másik fél iránt?
Miért tételezzük fel a legrosszabbat?
A mai világunkban az már elképzelhetetlen, hogy aki vállal valamit az teljesíti is, főleg, ha fizetést kap érte?
Nekünk két kutyánk is van, de nincs olyan, hogy nem érünk rá. Kertes házban lakunk, és nálunk a kertész a kutyánk, de rendszeresen hordjuk őket a kutyasuliba, és ilyenkor nyáron a Dunapartra. Mi is,és ők is jól szorakoznak.
A magunk öröméért vállaltuk őket, és természetesen van olyan, hogy inkább most mást csinálnék, mint a kutyákkal foglalkozzam,de mindig győz a józanész, és a kutyák részéről pedig az izgatottság, mert addig úgy sem hagynak békén, amíg el nem érik, amit szeretnének.

2012.06.24 - 11:39
ilonka01-tól/től

Szerintem akinek arra van ideje, hogy azt nézze sétáltatják e a kutyáját az vigye sétálni maga, neki is kéne egy kis mozgás,vagy ne tartson az ilyen kutyát.

2012.06.24 - 11:48
ilonka01-tól/től

ui: azok az emberek akik haszonállatot tarttonak ők sem tudják magukkal vinni, mégis megoldják a gondozásukat akár 1 napról akár 1 hétről van szó.

2012.06.24 - 15:11
divat-tól/től

legyen minden állattartónak annyi ideje az állatjára ,hogy eszköz nélkül is boldoguljon a feladat megoldásában vagyis csak is az állattal foglalkozzon nem pedig a helyes iránnyal

2012.06.24 - 15:58
amoncsek-tól/től

Hol máshol is lenne erre a “szuper és nélkülözhetetlen” szolgáltatásra szükség, mintsem Manhattanben…:)

2012.06.24 - 23:04
atlami-tól/től

Jobb szeretem magam sétáltatni a kutyust…

2012.06.25 - 10:36
tamaraaa-tól/től

Szerintem is az tartson kutyát, akinek van ideje és a kertben sokkal jobb dolga van egy kutyusnak. De megértem, hogy a manhattani életforma fenntartásához sokat kell dolgozni, és inkább fizessenek meg valakit és vigye ki, mint, hogy szegény kutyus csak a lakásban mászkál fel-alá. Szerintem jó, hogy van egy ilyen átfogó, ellenőrizhető rendszer és szervezet, mert az innen-onnan szerzett embereket, mi nem tudjuk úgy leellenőrizni, mint akik erre specializálódtak. Magyarországon egy ilyen rendszer nem tudná fenntartani magát.

2012.06.25 - 11:06
Mamecska-tól/től

Nem tartom jónak ezt a szolgáltatást, mert én mint kutyatulajdonos időt kell, hogy szakítsak arra, hogy sétálni vigyem a kutyusomat. Amikor valaki eltervezi, hogy kutyát szeretne, azzal többek között azt is vállaja, hogy leviszi/elviszi sétálni. Ez az egyik legjobb módja annak, hogy az ember és a kutya közelebb kerüljenek egymáshoz és egy belsőséges viszony alakuljon ki kettőjük között.

2012.06.25 - 11:27
Amina7-tól/től

Azért őszintén szólva ez nem a magyaroknak tervezett szolgáltatás, vagyis max a felső réteg. Azonban ez külföldön tutira mehet, mert azért a fizetésből bőven telik ilyen baromságokra, ha már vannak ilyen külön kis kutya boltok, ahol vehetsz a csili vili nyakörvtől kezdve az édi bédi ruhákon keresztül mindent. Asszem például ha jól emlékszem Franciaországban nyílt külön kutyásoknak kutyacsokikekszes bolt vagy mi. Egyébként van aki magát hirdeti kutyasétáltatónak az újságban itthon is, ez meg annyiban különbözik, hogy egy vállalkozást építettek rá. Ha nem menne, akkor nem is tudnánk róla.

2012.06.25 - 14:27
zikszer-tól/től

Kicsit orwelli ez a nyomonkövetés, messzire vezetne ha kitalálnánk, hogy ki mindenkit kéne még így követni…

A kutyasétáltató szolgáltatás jó dolog, mindig akad olyan helyzet amikor szükség van rá.

A kutyának csak a kertben jó véleményekkel nem értek egyet, sőt azt láttam, hogy rengeteg kertben élő (nem csak láncon élő)kutyának borzasztó ingerszegény élete van. De ez a vita megint messzire vezetne.

Az én kutyám lakáskutya (jó nagy lakásban), hol erdőbe jár futni, hol “csak” sétálunk, hol programokon vesz részt, ahova beengedik. Sokkal szociálisabb, érdeklődőbb, impulzusérzékenyebb mint rengeteg kertben tartott kutya.

üdv
zikszer

2012.06.25 - 14:32
zikszer-tól/től

Még “a kertben vagy városban”? kérdéshez. Egyszer olvastam valahol, hogy a homeless-ek kutyái a legboldogabbak, mert egész nap a gazdájukkal vannak, lehetnek.
Tök mindegy nekik, hogy városban, vagy a sivatagban, kertben, vagy aluljáróban.

2012.06.25 - 14:50
zikszer-tól/től

etelka74

“Kutya csak kertbe, kertes házba való”

Sarkos véleményedet mire alapozod? Ezt még Csányi Vilmos se merné kijelenteni ilyen határozottan, és nem tudunk róla, hogy az ő nem kertben tartott kutyái boldogtalanok lennének, vagy voltak.

2012.06.25 - 16:37
marcsitv-tól/től

már megint egy ötlet,ami a lusta,dagadt amerikaiakra lett kitalálva. a jó dolgában nem tudja mit csináljon verzió.inkább mozduljon és tegyen pár lépést,ha már állatot tart.
más a vészhelyzet,de akkor meg lehet találni a megoldást egyébmódon is.
itthon nem látom a jövőjét a közeljövőben.

2012.06.26 - 13:51
-notinka--tól/től

marcsitv teljesen igazad van. Minek olyan embernek kutya, akik nem ér rá megsétáltatni, az ilyenek lakjanak kertes házban, engedjék szabadon a kutyust és nincs vele probléma.

2012.06.26 - 22:00
Mariannora-tól/től

szerintem ez azoknak jó, akik pénzesek, van kutyájuk/gyerekük/feleségük/férjük, de igaziból semelyikkel sem szeretnének foglalkozni. Akkor pont kapóra jön egy olyan cég, ami minimálbérért foglalkoztat emberkéket, akik szaladgálnak a kutyáddal a városban, ha túl sokat csahol neked, miközben néznéd a tévét, reszelnéd a körmöd, vagy a pc-den játszanál. Abszolút nem rossz ötlet, de M.o-on nem látok rá nagy keresleti lehetőséget.

2012.06.27 - 14:33
napsutke-tól/től

Érdekes ötlet. Biztosan nagy hasznát vettem volna anno, amikor éjszakánként sétáltattam a kutyámat.

2012.06.28 - 8:25
margo0416-tól/től

Az én véleményem is az, hogy kutyát az tartson, akinek van is rá ideje, hogy sétáltassa. Ez a tevékenység a gazdinak is jó kikapcsolódás (egy kis mozgás nem árt ebben a rohanó világban) és még közelebbi kapcsolatba kerül a kutyájával. Szerintem ez is olyan dolog, amit nem kéne másra bízni.

2012.06.28 - 18:11
nyunyi50-tól/től

NINCS KUTYÁM , DE JÓ ÖTLETNEK TARTOM.

2012.06.29 - 10:24
hulmann-tól/től

Jó ötlet, habár szerintem mi még nem tartunk itt sajnos.

2012.06.29 - 13:57
benkoneagi-tól/től

Az emberek “jó dolgukban” már nem tudják mit találjanak ki. Az ember a kutyát és bármilyen házi kedvencet magának veszi, kapja. Természetesen előforud olyan, hogy rá kell biznia valakire, de akkor sem olyanra, akit GPS készülékkel akar ellenőrizni.

2012.06.30 - 16:57
adamba20-tól/től

4400ft a gps? Hát inkább simán sétálok vele. De vhol jó nem tud elkóborólni. Megha elviszik látjuk hol van.

2012.07.01 - 11:59
tavitunderke-tól/től

Nagyon rossz ötlet. Egy ember azért tart álatot mert foglalkozni s törődni akar valakivel.Nem egy vadidegennel sétáltatni. Ennyi erővel nem is kellene kutyát tartani. Valamint csak kertes házba engedném mind a kuty s macska tartást. Egy állatnak tér kell nem pedig egy zsúfolt panel ahol egész nap csak fekszik mert nincs, helye ahova menni tudna, vagy rohangélni.

2012.07.01 - 18:11
Lilu_06-tól/től

Igazuk van azoknak, akik azt írták, hogy ha már valaki vállal kutyát az azt is vállalja, hogy felelősséggel jár. Az állatok nem tárgyak.

2012.07.01 - 20:30
Amybaby-tól/től

Ez inkább azokban az országokban jó megoldás, ahol elterjedt a kutyasétáltatás, mint munka.

2012.07.03 - 8:35
zikszer-tól/től

tavitunderke

” Valamint csak kertes házba engedném mind a kuty s macska tartást”

Szerencsére, erről nem te döntesz. Ez a kommented egy kávéval ért fel.

2012.07.03 - 8:38
zikszer-tól/től

Egyébként hol van az a cikkben, hogy állandóan idegennel sétálna a kutya? A legjobb gazdával is előfordul, hogy rászorul mások segítségére, mert sok munkája lesz hirtelen, vagy határideje van stb.

2012.07.03 - 15:46
Moncsy21-tól/től

Nekem van kutyusom,de biztos,hogy nem engedném,hogy más sétáltassa,még így sem,hogy nyomon tudom követni. Neki az az öröm,ha én viszem sétálni,nem az ,ha egy idegen :)

2012.07.03 - 19:33
agi.k-tól/től

sztem a kutyatartáshoz hozzátartozik a kutyasétáltatás is, mellesleg talán az a legjobb ebbe, hogy a gyazdit is mozgásra kénysezríti. Sajnos vannak lusta gazdik, akik nem sétáltatnak, na nekik megfelelő lenne ez a szolgáltatás :D

2012.07.04 - 15:22
Tecus28-tól/től

Ez nekem nem tetszik, és soha nem is használnám, 3 kutyám van mind a 3 szabadon akkor rohangál amikor ő akar:)) sajnos lesz aki ezt megveszi és használja, de annak viszont nem kutya való…….

2012.07.05 - 13:12
wicca10-tól/től

érdekes, de kutya egy családtag. Pl testvérrel is ugyanezt csinálnák?

2012.07.06 - 11:05
zikszer-tól/től

A gyerek is családtag, mégis beadjuk bölcsödébe, óvodába,iskolába, bébiszitter vigyáz rá stb. Többet van idegenekkel mint velünk. A beteg nagymamát is ápolónőre bízzuk.
Csak szegény kutya lelke sérül, ha idegenek sétáltatják. :-)

2012.07.06 - 13:03
Moncsi12-tól/től

Nekem is van kutyám és szeretek vele sétálni és nem azért akartam kutyát, hogy másra bízzam. De NÉHA ha valami dolgom van jól jöhet ez a szolgáltatás, így a kiskutyámnak sem kellene várnia, ha már dolga van :) . Most Anyukám segít ilyen esetekben.

Komment írása

Be kell jelentkezned, hogy kommentet írhass.